maandag 15 maart 2010

Jazikr


Mash’Allah! In de loop van de tijd heb ik een aardige verzameling zikr opgebouwd: koranverzen, smeekgebeden en Namen van Allah die ik na het bidden bij herhaling uitspreek om zo nader tot Hem te komen. Sinds ik mijn nieuwe GSM heb (en dat is al weer een hele tijd geleden) en mijn oude GSM aan mijn dochter Yande gaf (mash’Allah, ze is bijna 15 jaar), was ik het tekstbestand met alle ‘zikrs’ kwijt. Door veronachtzaming van het gedenken van Allah, zikr ìs het gedenken van Hem, kende ik ze niet meer uit mijn hoofd en Yande zei dat ze het tekstbestand had gewist.

Juist in deze voor mij hectische tijd [lees: bijna 9 maanden na mijn scheiding] heb ik behoefte aan niet alleen mijn ADHD pilletjes (ritalin) om mij rust te geven, maar ook zikr - meditatie, zeg maar.

En dan vanochtend… mash’Allah! Ik neem me voor om Yande te vragen of ze zeker weet dat ze het bestand niet heeft gewist. En waar komt ze mee naar beneden? Met de mededeling dat ze het bewuste bestand tòch nog op haar GSM heeft. Woorden kunnen niet beschrijven hoe blij ik nu ben! Ik dank Allah soebhana wa ta’ala dat hij Yande mij zó blij heeft laten maken. En dat één dag voor ik na enkele maanden werkloosheid weer aan de slag ga! De bewuste teksten staan inmiddels op mijn GSM en ik ben fi sabilillah weer begonnen met het gedenken van mijn Heer, mijn Onderhouder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.