zondag 28 maart 2010

Kiné verslaat de smeekgebeden van papa



ALS VANOUDS Dat ik weer een werkende PC heb is niet alleen voor mij prachtig. De kids kunnen nu weer als vanouds aan de slag. Yande msn’t dat het een lieve lust is, Ahmed zoekt naar de mooiste goals en spelsituaties op YouTube en Kiné doet verkleedspelletjes via Speeleiland.nl.

GISTERMIDDAG Nu Kiné mij heeft bezig gezien met Audacity (machtig mooie audio software waarmee je kunt opnemen en bewerken en de resultaten kunt bewaren als .wav. of .mp3 of wat dan ook), wilt ze zelf ook een poging wagen. Ik leg haar uit hoe de knoppen werken en laat haar haar gang gaan.

OPROEP AFGEKAPT Dan is het tijd voor het middaggebed (salaat al-zohr), de oproep tot het gebed (azaan) klinkt door de speakers van de computer en wordt met één klik van de muis rücksichtlos door Kiné afgekapt. Ze is immers druk bezig met allerlei audio experimenten. Mijn bidhoek is vlak naast de computer. Na de rituele wassing sta ik op mijn bidkleed, ik spreek een ‘eenvoudige versie’ van de azaan uit (iqama) die niet wordt afgekapt :-) en begin met de salaat.

IN EEN DEUK
Na het gebed doe ik mijn gebruikelijke smeekgebeden (doa’s), eerst een paar hardop (in het Arabisch) en dan enkele in stilte (in het Nederlands, deze smeekgebeden kunnen variëren, afhankelijk van mijn gemoedstoestand of de situatie waarin ik mij op dat moment bevind). Na het "Amien" blijkt dat Kiné mijn smeekgebeden met Audacity heeft opgenomen en heeft voorzien van commentaar waarin ze laat blijken tevreden te zijn met mijn manier van smeken tot Hem. Mash’Allah… Bij het beluisteren lig ik echt in een deuk. Ik bewerk de opname die ze heeft gemaakt en stel het beschikbaar op mijn weblog. Dit is "Islam in mijn dagelijks leven" in optima audio forma:

www.youtube.com/watch?v=biL5ZSuWlnw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.