maandag 13 maart 2006

Weer zin vs. weerzin

Afgelopen vrijdag weer begonnen met joggen, ‘s ochtends vroeg. "Mash’Allah!" denk ik tijdens mijn blokje om, "Ik kan nu ook weer op tijd mijn ochtendgebed doen, ik ben nu toch vroeg op, dus waarom niet?" [Nou, dàt was lang geleden - zie mijn logs van 3 maart 2005, 18 maart 2005 en 3 april 2005]

Sinds ik gestopt ben met medicatie in verband met mijn ADHD ben ik weer de oude. Drukker dan ooit, dat was te verwachten. Maar met hernieuwde zin in het leven. Weer zin om mijn kinderen voor te lezen (had ik al maanden niet gedaan, zelfs niet uit Onze Oemma), weer zin om aan mijn gezondheid te werken (122 kg is niet echt licht :-), weer zin om – ja, weer zin in alles eigenlijk. Ritalin/methylfenidaat verving bij mij de zin door weerzin en had ik de medicatie voortgezet, dan had dat een verwoestende uitwerking gehad op mijn persoonlijk leven. Niet dat nu alles in één keer koek en ei is, hoor. Er moet zeker nog gewerkt worden aan mijn persoontje. Ochtendjoggen in combinatie met diëten is dan (wederom) een goed begin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.