zondag 26 maart 2006

Ontwenningsverschijnselen?

"Ritalin heeft maar weinig tijd nodig om je lichaam te verlaten," heeft mijn psych gezegd.

Het is nu drie weken nadat ik met onmiddellijke ingang ben gestopt met mijn medicatie in verband met mijn ADHD en ik merk nu pas enig effect, zoals innerlijke onrust en met name ongegronde nergens toe te herleiden angsten. Dat gaat vaak erg diep, kan ik je zeggen.

Daar ik nog niet de middelen heb om met Eye-Q te beginnen, dat is een speciale visolie waarmee veel in ‘ADHD bladen’ wordt geadverteerd, is het nu even behelpen met een slap aftreksel daarvan: ‘Visolie Omega-3-6-9′ van de HEMA. Het is een stuk goedkoper en de EPA die erin zit helpt in ieder geval tegen zwaarmoedigheid. Althans, dat is de bedoeling. Het gehalte EPA is beduidend lager dan in Eye-Q en ik moet heel wat nemen, wil het enig effect sorteren. Is het potje bijna op en neem ik dan wat minder per dag, dan gaat mijn dip direct weer dieper. Positief is in ieder geval dat ik die angsten en onrust herken van jaren her, ver voor de diagnose ADHD dus. Dat betekent dat die ritalin dan nu eindelijk mijn lichaam aan het verlaten is en dat het geen ontwenningsverschijnselen zijn. Althans, dat hoop ik. Want, rest er nog ritalin in mijn lijf – en wat mij overkomt zijn ontwenningsverschijnselen – dan zou die dip nog dieper kunnen gaan dan die al is geweest.

Allah, laat ik snel met die Eye-Q kunnen beginnen, amien. Want langer moet dit niet gaan duren, hoor. Ik wordt er moe van, mijn gezin wordt er moe van, de buitenwacht wordt er moe van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.