maandag 15 juli 2019

Aan de slag

Sinds kinds af aan ben ik een fervent radioluisteraar. Het begint met Radio Veronica (toen nog op zee). Via een transistorradiootje komen de hits binnen. Als negenjarige ga ik in 1973 de deuren langs voor de stichting Vrienden van Veronica.

LIEFDE
Mijn liefde voor radio barst pas echt los wanneer ik de beschikking krijg over een radio met korte golf. Met een tangetje bevestig ik een snoer met metalen ader aan de antenne; het snoer zigzag ik door mijn kamer voor een optimale ontvangst. Het is dan de sport om stations van zo ver mogelijk te ontvangen.

LEVENSLICHT
Heden ten dage is de wereld een stuk kleiner. Stations van alle uithoeken van de wereld zijn te beluisteren via het internet. Jammer dat het avontuurlijke, van het ontdekken van nieuwe radiostations, op die manier verdwenen is. Tòt in december 2016 het platform radio.garden het levenslicht ziet:

AVONTUUR
Radio Garden toont een interactieve wereldbol met daarop groene puntjes. Elk puntje is een stad of dorp met één of meerdere radiostations die ook daadwerkelijk in die stad of dat dorp zijn gevestigd. Draai aan de wereldbol, zoom in, zoom uit en stem af op zomaar een station of zoek naar specifieke stations met de zoekfunctie. Radio Garden brengt het avontuur terug in radio luisteren!

WERK
Sinds bijna tweeënhalf jaar is Radio Garden mijn place to be als het gaat om luisteren naar vertrouwde geluiden en zoeken naar nieuwe ver-van-mijn-bed-radiostations. Daarom ben ik zo blij dat ik vanaf vandaag Radio Garden BV mijn werkgever kan noemen.

WERKZAAMHEDEN
Bij Radio Garden heb ik als web-editor en helpdesk-medewerker onder andere de volgende werkzaamheden:
- afhandelen van vragen, feedback en reviews van gebruikers en stationeigenaars;
- het bijhouden van de stationdatabase;
- het opzoeken, controleren en invoeren van metadata.


foto: Christian Eckert

ORA ET LABORA
Werken voor je brood is ook een vorm van aanbidding, heb ik geleerd in mijn tijd als "verse moslim". Daarom ben ik zo blij dat ik vanaf vandaag die vorm van aanbidding weer kan verrichten. Alhamdulillahi Rabbil-Aalamien.

*

Koranrecitatie uit Soedan via Radio Garden - schermopname uit 2017:
archive.org/details/ScreenRecord20170125034605

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.