zaterdag 28 december 2013

Wat een vondst! (1)

Wat een vondst! Op de (zojuist gerepareerde) laptop van mijn dochter Yande trof ik gisteren een map aan met de backup van bestanden die ik jaren geleden had geparkeerd op mijn Abdul1964_FileAve account; verloren gewaande bestanden die bijna allemaal horen bij weblogbijdragen van jaren geleden. Tijdens de verhuizing van mijn weblog van Weblog.nl naar Blogspot (zie o.a. deze bijdrage) kwam ik veel ‘dode links’ tegen: FileAve bleek offline en de gearchiveerde FileAve webpagina’s op Archive.org waren geïnfecteerd met één of ander virus.

Wat ben ik blij! Nu kunnen vele oude weblogbijdragen weer van bijlagen worden voorzien. Maar dat niet alleen, ik zal een aantal gevonden bestanden ook een plaats geven in nieuwe weblogbijdragen. Laat ik beginnen met het beschikbaar stellen van een Word document dat ik tot voor kort alleen nog op papier had: een document waarmee ik mijn favoriete soera (soera Ar-Rahmaan) uit mijn hoofd kan leren. Elke aya is voorzien van een Nederlandse en een Franse vertaling èn de uitspraak in fonetisch schrift.
(zie screenshot onderaan deze weblogbijdrage)

klik op onderstaande link voor de webpagina waar je het genoemde Word document met soera Ar-Rahmaan kunt downloaden

archive.org/details/Soera_Ar-Rahmaan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.