woensdag 15 mei 2013

Live op Senegalese radio reciteer ik een soera

10 april 2006. Via een krakende telefoonlijn kan ik na veel horten en stoten live op de Senegalese radio soera Al-Layl voordragen. Het is in een programma ter gelegenheid van Mawloud, de geboortedag van onze profeet Mohammed, vrede zij met hem.

In 2006 had ik het programma-fragment met daarin opgenomen mijn voordracht van soera Al-Layl geupload op Dailymotion (inmiddels verwijderd) èn op WAT.tv (volledige versie) en in 2009 op YouTube (verkorte versie, vanwege het toen geldend maximum van tien minuten per video). Archive.org is voor mij de laatste tijd dè plek om bestanden te stallen waarvan ik zeker wil zijn dat ze nog lang online beschikbaar zullen zijn. Daarom is nu, ruim zeven jaar na de uitzending, het genoemde programma-fragment ook beschikbaar als mp3 via Archive.org: archive.org/details/RFM_940_Dakar_10Avril2006 (stream + download).


NB: Vanaf 00m35s hoor je Ndoya die de groetjes doet aan haar familie en vanaf 01m49 ben ik aan het woord. Vanwege de slechte telefoonlijn vraagt de oustaz aan ons of we willen terugbellen, omdat hij mijn voorgenomen koranrecitatie zonder problemen wilt opnemen (02m24s). Vanaf 08m15s komt Ndoya weer in de uitzending en even later mag ik mijn bijdrage aan het programma leveren. Echt super klinkt het allemaal niet maar het is mash'Allah zeker een bijzondere ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.