vrijdag 11 mei 2012

Van Bommel, contrabas (Free Jazz Inc.) FOTO

Een paar weken geleden kreeg ik hem binnen: de DVD van de korte film “Flowers” uit 1965 (regie: Peter Bergman, 1939-2012). Met dank aan Taylor Jessen, de archivaris van het FireSign Theatre, waar Peter Bergman (de oprichter) tientallen jaren aan verbonden was tot aan zijn dood op 9 maart jl.

en.wikipedia.org/wiki/Peter_Bergman_(comedian)

Nu ik de film eindelijk als bestand op mijn computer heb opgeslagen, kan ik het in alle rust bekijken. De muziek in deze film wordt gespeeld door Free Jazz Inc., met als leden o.a. Willem Breuker en Wouter (nu imam Abdulwahid!) van Bommel. Incha Allah wijd ik er later nog een weblogbijdrage aan. Voorlopig moet je het doen met een still uit “Flowers”, met als inzet een recente foto van Van Bommel:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.