zondag 6 april 2008

Fitrah

Snotverkouden ben ik. Heb net drie keer fors geniest. "Alhamdulillah" Alle lof aan Allah zeg ik dan. Eén van de goede werken die een moslim kan doen, is het antwoorden van de niezer. "Yarhamakoellah" Oh, genade Gods (hier ben ik op gewezen door mijn schoonvader, God hebbe zijn ziel). Kiné heb ik dit antwoord geleerd, maar wàt is het moeilijk voor haar om deze zin uit het hoofd te leren. Geeft niet.

Als ik nu nies en vervolgens de Heer prijs, zegt zij "Appel!"

"Wat zeg je nú, Kineetje?"

"Een appel is toch gezond?" zegt ze.

Mash’Allah, met haar natuurlijke aanleg (fitrah) weet ze de juiste toon te zetten. Kiné is nog steeds onze huisfilosoof :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.