dinsdag 16 april 2013

Wachtkamer


Bij het importeren van mijn weblogarchief ben ik nu bezig met 2007. Dat was een mooi jaar! Middels gesprekken met een psycholoog kon ik destijds zaken mooi op een rijtje zetten, kreeg ik daardoor vertrouwen in mijzelf. Vervolgens begon ik met een column op het journalistiek weblog religie.blog.nl, (tweewekelijks, later één keer per maand) even later gevolgd door een column op Radio 5 (één keer per drie maanden NIO, "Het Andere Geluid"). Verspreid over 2007 vonden ook nog eens opnames plaats ten bate van KRO's De Reünie, uitgezonden d.d. 6 januari 2008. Anno Domini 2007 was ik in de zevende hémel, zeg ik je! Nu het wat minder gaat, kijk ik met weemoed terug.

"Wat minder" is by the way het understatement of the year. Ik heb nu uitgebreid de tijd om de bodem van mijn persoonlijke put te kunnen bekijken: daar zit ik vast in een val van onontwarbare kluwen, zonder uitzicht en overzicht. Een val waar ik niet alleen met de hulp van Àllah uit kom. Yàlla Yàlla bay sa tool, weet je nog? Allah helpt alleen hèn die zèlf hun land bewerken. Niet alleen wachten tot Hij wat doet, ook zelf wat ondernemen. Na een duwtje in de goede richting meld ik mij een paar weken geleden bij de huisarts. Incha Allah begin ik maandag 29 april a.s. weer met gesprekken met een psycholoog en/of psychiater: gesprekken in mijn woonplaats Zùtphen. Zo blijft alles overzichtelijk binnen mijn vertrouwde omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.