dinsdag 14 augustus 2012

Een strohalm #qadr


Bij het plaatsen van bovenstaande foto op Twitter zei ik een paar dagen geleden “Dont judge [a] book by [its] cover, maar hier [zijn de] cover èn inhoud mooi”. Mash’Allah, dat is zó waar, waarde lezer! La ilaha ill’Allah! Het verhaal dat ik zojuist heb gelezen, en herlezen en herlezen, is daar een goed voorbeeld van.

Komende nacht is het incha Allah Laylat al-Qadr, de Waardevolle Nacht, en vanavond ben ik daarom nòg bewuster dan andere dagen de Masnawî aan het lezen. Ook omdat ik een houvast nodig heb: de eenzaamheid speelt op en ik kan nog nauwelijks over de rand van de put kijken. Nou, die houvast, strohalm zo je wilt, komt al snel op de proppen. Van bladzijde 128 tot en met 131 van boek 3 vind ik een verhaal dat zó op mij van toepassing is. Dit verhaal komt op het juiste moment, ik lees dit verhaal op het juiste moment. Dit is het verhaal:

[klik op een afbeelding om de betreffende tekst in een groter formaat te kunnen lezen]


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.