woensdag 24 januari 2007

Koran op DVD

Sinds enige weken staat in mijn linkenlijst onder de kop ‘Koran’ een link naar een website waarop wordt aangeprezen "The Noble Quran DVD 2nd edition" www.iip-kw.com. Het is een set van 5 interactieve DVD’s waarmee je het reciteren van de koran je eigen kan maken. Koranrecitatie door qaari Abd’Allah Ali Basfar. Een product van Innovative International Products te Koeweit.

Vandaag kom ik een vergelijkbaar product tegen: "The Complete Holy Quran on DVD" www.quranwithdvd.com. Het is een set van maar liefst 8 interactieve DVD’s. Koranrecitatie door negen verschillende qaari’s, waaronder mijn favoriete qaari ‘Abdul Basit’ (Abdulbaset Abdessamad). Een product van QuranWithDVD.com.

Ik ben niet in de gelegenheid de twee producten daadwerkelijk te vergelijken.
  • Afgaand op de online productinformatie hebben ze elk hun voor- en nadelen. De IIP-KW.com DVD heeft ondertiteling in maar liefst zes talen, de recitatie is echter door één enkele qaari en de serie is alleen nog maar beschikbaar in PAL formaat.
  • De QuranWithDVD.com DVD heeft alleen Engelstalige ondertiteling, maar naast de uitgebreide productinformatie (compleet met video!) heeft deze website nog zoveel achtergrondinformatie, dat ik bij eventuele aankoop incha Allah zou kiezen voor dit product (beschikbaar in PAL èn NTSC formaat).

Ik kan niet wachten tot ik de complete serie van 8 DVD’s thuis heb. Dat wordt dan incha Allah urenlang voor de buis hangen met mijn afstandsbediening. Wat een manier om de koran in te duiken! Tot slot volgt hieronder een sample clip van soera Iqra afkomstig van QuranWithDVD.com.

www.youtube.com/watch?v=RimTFdHefFU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.