vrijdag 1 maart 2013

Eerste gedeelte van de import vanuit mijn oude weblog abdulwadud.weblog.nl voltooid

Wat een tijd, mash'Allah. Gisteren hònderden hits binnen twaalf uur op mijn nieuwe weblog (het weblog dat je nu bezoekt), dat alles vanwege deze weblogbijdrage. Vanochtend net het eerste deel van de import van mijn weblogarchief voltooid: alle bijdragen uit de categorieën Gezinsleven en A. van Bommel (en gerelateerde posts waarnaar in die bijdragen wordt verwezen) zijn nu overgezet van mijn oude weblog abdulwadud.weblog.nl naar mijn nieuwe weblog iimdl.blogspot.nl.Vanaf vandaag zou mijn oude weblog offline gaan. Mijn weblogarchief heb ik opgeslagen op mijn PC. Ik heb nu máanden de tijd om het archief van iimdl.blogspot.nl te vullen met de andere categorieën (ca. 1500 bijdragen).

Veel van mijn weblogbijdragen zitten vol met links naar andere bijdragen binnen hetzelfde weblog (interne links). Dat betekent dat al die links een nieuwe iimdl-url moeten krijgen. Nòg een reden om de weblogbijdragen 'met de hand' over te zetten in plaats van exporteren en dan importeren in één batch - omdat ik toch in elke bijdrage de links moet checken en eventueel aanpassen. Vele externe links in bijdragen van járen geleden leiden naar offline websites. Deze links vervang ik nu door links naar gearchiveerde versies van die websites (via Archive.org). Incha Allah is iimdl.blogspot.nl zo spoedig mogelijk voorzien van een volledig weblogarchief.

Voor het overzicht nog het volgende. Alle weblogbijdragen van vóór 18 december zijn afkomstig uit het archief van abdulwadud.weblog.nl. Vanaf 18 december ben ik alleen actief op iimdl.blogspot.nl. Op 17 januari jl. geef ik de prutsers van Sanoma (eigenaar van Weblog.nl) nog een laatste veeg uit de pan. Dan blijkt namelijk dat ze hun webloggers zelf puin laten ruimen en de stekker eruit trekken.

Moet je eens kijken (zie foto hieronder) zo zag de homepage van mijn weblog eruit vóór Sanoma de weblogs ging verhuizen van een TypePad beheeromgeving naar een Wordpress beheeromgeving. Incha Allah wordt het bij Blogger/Blogspot niet zo'n drama als bij de prutsers van Sanoma.

Screen shot abdulwadud.web-log.nl vóór migratie TypePad > WordPress 20110820

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.