donderdag 16 mei 2019

Iftar

Mijn jongste dochter Kiné (19) heeft gisteren en vandaag meegedaan met het vasten. Goed gedaan meid!

Ik dwing mijn kinderen niet tot het meedoen met de ramadan. Wanneer Kiné dan uit eigen beweging twee dagen meedoet met vasten, vind ik dat mash'Allah prachtig. Dat heeft dan zoveel meerwaarde dan dat ze het doet "omdat papa zegt dat het moet".

Een paar dagen geleden. Ze vertelt me dat ze een paar dagen wilt vasten. Ik wil haar direct uitleggen wat 'intrinsieke motivatie' inhoudt. Nou, dat hoef ik haar niet te vertellen; wat intrinsieke motivatie inhoudt heeft ze geleerd tijdens haar studie Pedagogisch medewerker kinderopvang niveau 3. Het verbreken van het vasten van vandaag deelt ze met mij via Whatsapp. En ja, ze begint voorzichtig met melk, dadels en toastjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.