zondag 13 september 2015

Inspiratie

Sinds enige dagen heb ik het reciteren van de Lazima en de Wazifa (verzamelingen van litanieën, waaronder de Salaatoul Fatih en het 'La ilaha ill'Allah') weer ter hand genomen. Járen geleden ben ik er al eens mee begonnen, Joost Allah mag weten waarom ik met deze vorm van aanbidding stopte.



Het reciteren van de Lazima en Wazifa geeft mij die zo broodnodige rust. Eén 'maar': tijdens het reciteren - met name wanneer ik al even bezig ben en al echt in een 'flow' zit - kan het voorkomen dat ik onbewust woorden zeg die niet tot deze verzamelingen behoren. Astaghfiroellah. Op het moment dat ik besef dat ik ben afgeweken van de recitatie, vergeet ik ook terstond welke woorden het waren. Het is als het wakker worden na een droom, dan vergeet ik ook meestal waar die droom over ging. Wèl blijft mij bij dat het lijkt of ik bij het uitspreken van dergelijke woorden in de gedachtestroom van een ander terecht ben gekomen. Is dit een vorm van inspiratie? Zo ja, dan is het wel heel erg jammer dat mij nooit bijblijft om welke woorden het gaat.

Ik ben maar wat blij dat ik meer ruimte voor aanbidding (ibadah) heb genomen. En die zgn. inspiratie? Ik kom er nog wel achter wat het betekent. Spannend!

www.youtube.com/watch?v=VGAiqWyGi9Q

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.