zaterdag 24 april 2010

Tawaaf met muis

TAWAAF MET STRAALJAGER Nu ik al een tijdje weer een werkende computer heb kan ik weer Google Earth installeren. En dat heb ik gisteren dan gedaan. Google Earth blijkt inmiddels een versie 5.0 te hebben: nog meer mogelijkheden! Als je een joystick hebt, kun je als in een straaljager (of een propellorvliegtuigje) vluchten maken. Wat ik mij van vorig jaar meen te herinneren is dat op de satelliet foto’s van Google Earth (het gebied rondom) de Heilige Moskee van Mekka (met daarin de Kabaa, het Huis van Allah) vaag was gemaakt, alsof het militair gebied was of zo. Jammer…

TAWAAF MET MUIS Inmiddels is de Kaaba in 3D te bewonderen (het model is gemaakt door Ahmed Elborollosy)! Had ik een joystick dan zou ik nu zo een omgang rond de Kaaba (tawaaf) met een straaljager kunnen maken (ADH3D :-). Ik moet me nu behelpen met mijn muis, maar na enige tijd lukt het toch. Ik doe de ommegang door te klikken en te slepen met mijn computermuis :-) Moet je eens kijken op die foto’s hieronder. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heeft het nu gesneeuwd in Mekka? Hopelijk niet, want moet je eens kijken wat meneer Elborollosy heeft gedaan. In zijn optiek heeft het Huis van Allah geen dak. Walla! Kijk maar naar het screenshot helemaal onderaan deze bijdrage. Astaghfiroellah…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.