vrijdag 11 december 2009

Weg met die kerstbom



Volgens Elsevier vindt de directie van de Haagse Hogeschool een kerstboom niet passen bij het ‘internationale en diverse’ karakter van de school. Colette van Heck, een woordvoerdster van de Hogeschool, zegt dat er geen studenten over een kerstboom geklaagd hebben: "We hadden nooit gedacht dat er zo’n commotie zou ontstaan. Blijkbaar zijn de studenten toch traditioneler dan we dachten."

Is de directie van de Haagse Hogeschool nou helemaal belatafeld? Zulke onbezonnen acties zijn juist een bom onder de multiculti samenleving, een aanslag op wat mensen bindt. Zelf heb ik een kerstboom (een echte nepperd) in mijn woonkamer staan, gezellig samen met de kids opgetuigd. Ahmed en Kiné hebben zelfs nog schilderijen gemaakt (afbeeldingen van sneeuwpoppen en ja-hoor kèrstbomen) die samen met schilderijen van andere kinderen in de straat zullen worden opgehangen, incha Allah. Wanneer Annie (een bewoonster van een paar huizen verderop) met de pet rondgaat om andere kerstversieringen van de straat te bekostigen, geef ik gewoon mijn deel.

Ik ben het geheel eens met
Elma Drayer wanneer zij kopt met de zin
De kerstboom is net zo christelijk als de paashaas
[columniste Elma Drayer in dagblad Trouw, 9 december 2009]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.