maandag 3 maart 2008

Mash’Allah, laat dat maar aan Ahmed over!

Vanochtend vroeg. Na een week voorjaarsvakantie hebben de kids vanaf vandaag weer school. We staan wat vroeger op dan normaal. Beneden zet ik de radio (de computer eigenlijk :-) op Soxna FM. Het is gouwe ouwe tijd! Etoile de Dakar met een hele jonge Youssou Ndour maakt de luisteraars wakker. Ik luister via RealPlayer en de visualisatie die ik heb gekozen is een schattig schaapje dat danst op de muziek en soms meezingt.


Dan is het even na half zeven. Ahmed is inmiddels beneden, terwijl ik de lunchboxjes voor school klaar maak. Soxna FM heeft de muziek inmiddels onderbroken voor wat overdenkingen in de vorm van zikr (zoals in de opname die ik heb gemaakt in december 2005, zie de player bovenaan deze bijdrage).

"Papa, dat kan eigenlijk niet zo hè?"

"Hoe bedoel je?" roep ik vanuit de keuken.

"Nou, dit. Kijk maar."

Ahmed wijst mij op het schaap dat lijkt te dansen terwijl door de luidsprekers religieuze teksten komen. Inderdaad jongen, je hebt gelijk. Ik pas de visualisatie aan en krijg een soort bewegend SF lijnenspel te zien (Cosmic Belt). Nou, daar moeten we het maar even mee doen. Daar zal Allah incha Allah geen problemen mee hebben :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.